Publieke communicatie

Communicatie binnen overheid en politiek in de praktijk

Belinda van der Gaag, Len Middelbeek

Boek
Publieke communicatie
cover11-04-2016

ISBN 9789089538550

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 216 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie

De verhouding tussen kiezers en gekozenen, en die tussen overheid en ‘gewone mensen’ is de laatste jaren meer onder druk komen te staan. De onderlinge communicatie verloopt soms moeizaam en misschien begrijpen de partijen elkaar niet altijd even goed. Dat is een ernstige zaak, want een democratie moet het juist hebben van die communicatie tussen overheid en publiek. De overheid is er voor iedereen, niemand mag worden overgeslagen wanneer de overheid met haar doelgroepen in contact treedt. Maar hoe pak je dat aan als communicatie-expert?

 

Publieke communicatie besteedt aandacht aan de vele aspecten van overheidscommunicatie waarmee (jonge) communicatie-experts in de dagelijkse praktijk te maken hebben. Daarbij gaat het niet alleen over de traditionele onderwerpen, zoals het maken van persberichten, het ontwikkelen van een woordvoeringslijn en het opstellen van Q&A’s, maar ook over de inzet van social media, het toepassen van framing en het maken van crossmediale campagnes.


Website met extra materiaal
Op de bijbehorende website is voor studenten en docenten extra materiaal te vinden zoals toetsen, cases en achtergrondinformatie.

 

Doelgroep

Publieke communicatie is een wegwijzer voor studenten in het hoger beroepsonderwijs die geïnteresseerd zijn in een communicatiefunctie bij een overheidsorganisatie of een andere instelling in het publieke domein. Met de kennis uit dit boek kunnen de studenten zich gemakkelijker bewegen op het interessante maar ook ingewikkelde terrein van de overheidscommunicatie.

cover11-04-2016

ISBN 9789089538550

Druk 1 | Boom uitgevers Amsterdam | 216 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie

De verhouding tussen kiezers en gekozenen, en die tussen overheid en ‘gewone mensen’ is de laatste jaren meer onder druk komen te staan. De onderlinge communicatie verloopt soms moeizaam en misschien begrijpen de partijen elkaar niet altijd even goed. Dat is een ernstige zaak, want een democratie moet het juist hebben van die communicatie tussen overheid en publiek. De overheid is er voor iedereen, niemand mag worden overgeslagen wanneer de overheid met haar doelgroepen in contact treedt. Maar hoe pak je dat aan als communicatie-expert?

 

Publieke communicatie besteedt aandacht aan de vele aspecten van overheidscommunicatie waarmee (jonge) communicatie-experts in de dagelijkse praktijk te maken hebben. Daarbij gaat het niet alleen over de traditionele onderwerpen, zoals het maken van persberichten, het ontwikkelen van een woordvoeringslijn en het opstellen van Q&A’s, maar ook over de inzet van social media, het toepassen van framing en het maken van crossmediale campagnes.


Website met extra materiaal
Op de bijbehorende website is voor studenten en docenten extra materiaal te vinden zoals toetsen, cases en achtergrondinformatie.

 

Doelgroep

Publieke communicatie is een wegwijzer voor studenten in het hoger beroepsonderwijs die geïnteresseerd zijn in een communicatiefunctie bij een overheidsorganisatie of een andere instelling in het publieke domein. Met de kennis uit dit boek kunnen de studenten zich gemakkelijker bewegen op het interessante maar ook ingewikkelde terrein van de overheidscommunicatie.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.