Geïntegreerde communicatie (tiende druk)

Concern-, interne en marketingcommunicatie

Marita Vos, Henny Schoemaker

Boek
Geïntegreerde communicatie (tiende druk)
cover30-03-2017

ISBN 9789058758682

Druk 10 | Boom uitgevers Amsterdam | 328 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie

Wat zijn de communicatiebehoeften van een (non-)profitorganisatie? Dat is wat Geïntegreerde communicatie uit de doeken doet. Dit boek geeft uw studenten inzicht in de drie communicatiedomeinen binnen organisaties: concerncommunicatie, interne communicatie en externe (marketing)communicatie. Dit maakt het een compleet basisboek over álle communicatievormen.

 
Over de inhoud
In Geïntegreerde communicatie staan voor elk van de drie communicatiedomeinen een verzameling aandachtspunten en een theoretische onderbouwing. Uw studenten ontdekken de ins en outs over informatieverwerking (van de ontvanger), communicatie-onderzoek, organisatiestructuur en internationale organisaties. Zo leren ze alle basisbegrippen kennen binnen de drie communicatiedomeinen.

 

Nieuw in de tiende druk
Voor deze tiende druk is Geïntegreerde communicatie integraal herzien en herschreven. Dit betekent dat de auteurs hierin nieuwe theorieën hebben opgenomen en voorbeelden hebben geactualiseerd. Zo is er in deze editie op alle vlakken aandacht voor online communicatie en wordt ook aandacht besteed aan de snel veranderende omgeving. Inspelen op de actualiteit voor reputatiemanagement en crisiscommunicatie hoort daar bijvoorbeeld bij.

 

Uniek aan dit boek

  • Al jaren een vast gezicht binnen de curricula van hogescholen.
  • Compleet overzicht van het communicatiewerkveld en heldere theorie die expliciet gekoppeld wordt aan de praktijk.
  • Een boek met visie dat start bij de behoeften van een organisatie en haar omgeving. De aandacht ligt daardoor niet alleen bij de organisatie, maar ook bij de ontvangers.
  • Het boek sluit na de herziening volledig aan op de beroepsniveauprofielen van Logeion.

 

Extra materiaal
Voor docenten is er extra materiaal beschikbaar zoals een docentenhandleiding en figuren uit het boek. U kunt dit extra materiaal eenvoudig opvragen via onze docentenservice onder vermelding van de betreffende titel en het ISBN. Mail hiervoor naar docentenservice@bua.nl.

 

Studenten kunnen op bijbehorende website terecht voor toetsvragen per hoofdstuk met feedback en cases.

 

Doelgroep

Hbo-studenten die communicatievakken volgen binnen opleidingen zoals:

  • Communicatie
  • Communication and multimedia design
  • Commerciële economie
  • Business Studies

Daarnaast is het een geschikt boek voor startende communicatieprofessionals die meer willen weten over concerncommunicatie.

cover30-03-2017

ISBN 9789058758682

Druk 10 | Boom uitgevers Amsterdam | 328 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie

Wat zijn de communicatiebehoeften van een (non-)profitorganisatie? Dat is wat Geïntegreerde communicatie uit de doeken doet. Dit boek geeft uw studenten inzicht in de drie communicatiedomeinen binnen organisaties: concerncommunicatie, interne communicatie en externe (marketing)communicatie. Dit maakt het een compleet basisboek over álle communicatievormen.

 
Over de inhoud
In Geïntegreerde communicatie staan voor elk van de drie communicatiedomeinen een verzameling aandachtspunten en een theoretische onderbouwing. Uw studenten ontdekken de ins en outs over informatieverwerking (van de ontvanger), communicatie-onderzoek, organisatiestructuur en internationale organisaties. Zo leren ze alle basisbegrippen kennen binnen de drie communicatiedomeinen.

 

Nieuw in de tiende druk
Voor deze tiende druk is Geïntegreerde communicatie integraal herzien en herschreven. Dit betekent dat de auteurs hierin nieuwe theorieën hebben opgenomen en voorbeelden hebben geactualiseerd. Zo is er in deze editie op alle vlakken aandacht voor online communicatie en wordt ook aandacht besteed aan de snel veranderende omgeving. Inspelen op de actualiteit voor reputatiemanagement en crisiscommunicatie hoort daar bijvoorbeeld bij.

 

Uniek aan dit boek

  • Al jaren een vast gezicht binnen de curricula van hogescholen.
  • Compleet overzicht van het communicatiewerkveld en heldere theorie die expliciet gekoppeld wordt aan de praktijk.
  • Een boek met visie dat start bij de behoeften van een organisatie en haar omgeving. De aandacht ligt daardoor niet alleen bij de organisatie, maar ook bij de ontvangers.
  • Het boek sluit na de herziening volledig aan op de beroepsniveauprofielen van Logeion.

 

Extra materiaal
Voor docenten is er extra materiaal beschikbaar zoals een docentenhandleiding en figuren uit het boek. U kunt dit extra materiaal eenvoudig opvragen via onze docentenservice onder vermelding van de betreffende titel en het ISBN. Mail hiervoor naar docentenservice@bua.nl.

 

Studenten kunnen op bijbehorende website terecht voor toetsvragen per hoofdstuk met feedback en cases.

 

Doelgroep

Hbo-studenten die communicatievakken volgen binnen opleidingen zoals:

  • Communicatie
  • Communication and multimedia design
  • Commerciële economie
  • Business Studies

Daarnaast is het een geschikt boek voor startende communicatieprofessionals die meer willen weten over concerncommunicatie.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.