Projectmanagement (tiende druk)

Een professionele aanpak van evenementen

Iris Eshel, Jan Verhaar

Boek
Projectmanagement (tiende druk)
cover28-02-2017

ISBN 9789058757920

Druk 10 | Boom uitgevers Amsterdam | 230 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Toerisme & Vrijetijdsmanagement
Economie en management > Hogere economische studies > Small Business en Retail Management
Economie en management > Hogere economische studies > Projectmanagement
Economie en management > Hogere economische studies > Marketing
Economie en management > Hogere economische studies > International Business
Economie en management > Hogere economische studies > Economie Algemeen
Economie en management > Hogere economische studies > Facility Management
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Economie en management > Hogere economische studies > Commerciële Economie
Communicatie > Communicatie en media studies > Media & Entertainment Management
Communicatie > Communicatie en media studies > Marketing
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Creative Media en Design

Professioneel creatieve projecten organiseren. Dat leren studenten met het veelgebruikte en complete handboek Projectmanagement. Deze tiende druk is een totaal vernieuwde uitgave waarmee toekomstige organisatoren direct aan de slag kunnen.

Projectmanagement biedt handvatten om vanuit een creatief idee via een gedegen projectplan een succesvol en professioneel project te realiseren. Het boek belicht aansprekende cases en biedt handige instrumenten zoals werkmodellen, contracten en formats voor projectrapporten.

 

Aan de orde komen:

•    Conceptontwikkeling
•    Creatieproces
•    Begroting
•    Financiering
•    Budgetbewaking
•    Tijdsplanning
•    Projectorganisatie
•    Sponsoring
•    Productie
•    Marketing en communicatie
•    Kwaliteitsbeheersing

Nieuw in de tiende druk
•    Opbouw: per fase doorlopen studenten een stappenplan
•    Eigentijdse praktijkvoorbeelden
•    Meer aandacht voor return on investment en sociale media
•    Breder toepasbaar op allerlei soorten projecten in de creatieve industrie en culturele sector: festivals, AV- en theaterproducties, tentoonstellingen en websites  
 
Uniek aan dit boek
•    Al jaren een zeer gewaardeerd handboek voor verschillende opleidingen binnen de creatieve industrie
•    Praktijkgericht: neemt lezer stap voor stap mee  
•    Aandacht voor nieuwe, minder lineaire methodes als design thinking en chaordisch projectmanagement
•    Stappenplan per fase
•    Met aanvullend online materiaal voor docenten en studenten.
 
Online omgeving
Op de uitgebreide online omgeving vinden studenten en docenten per stap cases, formulieren en handige tips en tools.

 

Doelgroep

•    Studenten (hbo en universiteit) die te maken krijgen met het organiseren van creatieve projecten zoals evenementenorganisatie: kunstmanagement, theatermanagement, eventmanagement, media- en entertainmentmanagement, facility management, hogere hotelschool
•    Professionals in de beroepspraktijk

cover28-02-2017

ISBN 9789058757920

Druk 10 | Boom uitgevers Amsterdam | 230 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Toerisme & Vrijetijdsmanagement
Economie en management > Hogere economische studies > Small Business en Retail Management
Economie en management > Hogere economische studies > Projectmanagement
Economie en management > Hogere economische studies > Marketing
Economie en management > Hogere economische studies > International Business
Economie en management > Hogere economische studies > Economie Algemeen
Economie en management > Hogere economische studies > Facility Management
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Economie en management > Hogere economische studies > Commerciële Economie
Communicatie > Communicatie en media studies > Media & Entertainment Management
Communicatie > Communicatie en media studies > Marketing
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie
Communicatie > Communicatie en media studies > Creative Media en Design

Professioneel creatieve projecten organiseren. Dat leren studenten met het veelgebruikte en complete handboek Projectmanagement. Deze tiende druk is een totaal vernieuwde uitgave waarmee toekomstige organisatoren direct aan de slag kunnen.

Projectmanagement biedt handvatten om vanuit een creatief idee via een gedegen projectplan een succesvol en professioneel project te realiseren. Het boek belicht aansprekende cases en biedt handige instrumenten zoals werkmodellen, contracten en formats voor projectrapporten.

 

Aan de orde komen:

•    Conceptontwikkeling
•    Creatieproces
•    Begroting
•    Financiering
•    Budgetbewaking
•    Tijdsplanning
•    Projectorganisatie
•    Sponsoring
•    Productie
•    Marketing en communicatie
•    Kwaliteitsbeheersing

Nieuw in de tiende druk
•    Opbouw: per fase doorlopen studenten een stappenplan
•    Eigentijdse praktijkvoorbeelden
•    Meer aandacht voor return on investment en sociale media
•    Breder toepasbaar op allerlei soorten projecten in de creatieve industrie en culturele sector: festivals, AV- en theaterproducties, tentoonstellingen en websites  
 
Uniek aan dit boek
•    Al jaren een zeer gewaardeerd handboek voor verschillende opleidingen binnen de creatieve industrie
•    Praktijkgericht: neemt lezer stap voor stap mee  
•    Aandacht voor nieuwe, minder lineaire methodes als design thinking en chaordisch projectmanagement
•    Stappenplan per fase
•    Met aanvullend online materiaal voor docenten en studenten.
 
Online omgeving
Op de uitgebreide online omgeving vinden studenten en docenten per stap cases, formulieren en handige tips en tools.

 

Doelgroep

•    Studenten (hbo en universiteit) die te maken krijgen met het organiseren van creatieve projecten zoals evenementenorganisatie: kunstmanagement, theatermanagement, eventmanagement, media- en entertainmentmanagement, facility management, hogere hotelschool
•    Professionals in de beroepspraktijk

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.