Coachende gespreksvoering bouwt voort op Praktische gespreksvoering waarin Wim Donders en Liesbeth Ruijs de basisvaardigheden voor gespreksvoering beschrijven, maar het boek kan ook uitstekend zelfstandig worden gebruikt. Als je de kunst van het luisteren in de vingers hebt en daarbij de techniek beheerst van samenvatten en doorvragen, kun je kiezen voor een coachmethode.
Inhoud
In Coachende gespreksvoering worden veelgebruikte methodes theoretisch en praktisch uiteengezet. Van elke methode worden stap voor stap de principes uitgelegd door een ervaren coach. Met oefeningen in het boek en op de website krijg je een aantal vaardigheden onder de knie. Op grond daarvan kun je kiezen voor een of meerdere methodes die bij jou passen en bij het werk dat jij wilt gaan doen.
Nieuw
Deze vierde druk is geheel herzien en uitgebreid met een hoofdstuk over Acceptance en commitment therapie (ACT), een methode die zo’n opgang maakt dat die een plaats verdient in deze nieuwe editie.
Doelgroep
Deze vierde druk is bedoelt voor het hoger onderwijs. In het bijzonder studenten binnen de toegepaste psychologie, pedagogiek, verpleegkunde en communicatie. Uiteraard is het ook bruikbaar voor professionals en als naslagwerk.
Coachende gespreksvoering bouwt voort op Praktische gespreksvoering waarin Wim Donders en Liesbeth Ruijs de basisvaardigheden voor gespreksvoering beschrijven, maar het boek kan ook uitstekend zelfstandig worden gebruikt. Als je de kunst van het luisteren in de vingers hebt en daarbij de techniek beheerst van samenvatten en doorvragen, kun je kiezen voor een coachmethode.
Inhoud
In Coachende gespreksvoering worden veelgebruikte methodes theoretisch en praktisch uiteengezet. Van elke methode worden stap voor stap de principes uitgelegd door een ervaren coach. Met oefeningen in het boek en op de website krijg je een aantal vaardigheden onder de knie. Op grond daarvan kun je kiezen voor een of meerdere methodes die bij jou passen en bij het werk dat jij wilt gaan doen.
Nieuw
Deze vierde druk is geheel herzien en uitgebreid met een hoofdstuk over Acceptance en commitment therapie (ACT), een methode die zo’n opgang maakt dat die een plaats verdient in deze nieuwe editie.
Doelgroep
Deze vierde druk is bedoelt voor het hoger onderwijs. In het bijzonder studenten binnen de toegepaste psychologie, pedagogiek, verpleegkunde en communicatie. Uiteraard is het ook bruikbaar voor professionals en als naslagwerk.