Van idee naar start-up

Een praktisch stappenplan naar product-marktfit

Sabine Kerkmeijer-van der Peijl, Natalie van Zeeland

Boek
Van idee naar start-up
cover06-03-2023

ISBN 9789024443758

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 280 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Commerciële Economie
Economie en management > Strategie en organisatie

Denk je erover om een onderneming te starten? Heb je een idee voor een nieuw product, een nieuwe dienst of een innovatief project? Zie je door de vele bomen over start-ups en innovatie het bos niet meer? Van idee naar start-up helpt je stap-voor-stap van een businessidee naar een product of dienst die inspeelt op de behoeften van de klant en tegelijkertijd levensvatbaar is.

 

Je leert onderzoeken waar de klant tegenaan loopt, aansluiten bij wat hij wil, je idee te onderbouwen en te testen in de markt. Concrete (duurzame) voorbeelden, tools & templates en tips & tricks helpen bij de uitwerking van elke stap. Het stappenplan is gebaseerd op toonaangevende literatuur over onder andere Lean Startup, Design Thinking, Business Model Generatie en Customer Development.

 

Nieuw

Deze tweede, herziene druk besteedt meer aandacht aan:

 

  • de relatie tussen Design Thinking, Lean start-up en het stappenplan;
  • de ondernemersmindset;
  • de haalbaarheid van een product of dienst;
  • het doen van onderzoek onder klanten en stakeholders;
  • verschillende marketingtools zoals growth hacking, sociale media en pitchen.

 

Inclusief online leeromgeving met o.a. het online boek

Op de online leeromgeving bij dit boek vind je uitgewerkte voorbeelden van inspirerende start-ups. En natuurlijk onze toolbox met bijna 50 modellen en templates.

 

Doelgroep

Van idee naar start-up is geschreven voor innovatieve, startende (student)ondernemers. Maar iedereen die met een idee rondloopt en dat wil realiseren kan met dit praktische stappenplan aan de slag. Ook voor bestaande bedrijven die willen groeien en op zoek zijn naar nieuwe, aantrekkelijke markten is dit boek heel bruikbaar.

 

‘Met dit boek zijn de schrijfsters erin geslaagd om de wirwar aan toonaangevende start-upliteratuur plat te slaan in een praktisch stappenplan. Een feest der herkenning waarin klantbehoefte en product-marktfit centraal staan. En wat velen aan zal spreken: het stappenplan bespaart uren leeswerk, waardoor snelheid gemaakt kan worden, essentieel in het start-upwereldje richting schaal-faalmoment van je risicovolle experiment onder extreme druk.’

− Jorg Kop, MD UtrechtInc en co-founder SnappCar

 

‘Een ondernemer heeft natuurlijk helemaal geen tijd zich door stapels boeken en literatuur heen te worstelen om iets te leren over ondernemerschap. Wel is hij praktisch en wil gericht aan de slag. En daarom juist is dit boek zo goed. Het helpt ieder-een die iets met ondernemerschap te maken heeft aan handzame tips en inzichten. In dit boek vind je een realistisch stappenplan met een goed leesbaar overzicht van actuele en relevante theorieën.’

− Rolien Blanken, Docent-onderzoeker Businessmodellen bij de Haagse Hogeschool

cover06-03-2023

ISBN 9789024443758

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 280 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Management
Economie en management > Hogere economische studies > Commerciële Economie
Economie en management > Strategie en organisatie

Denk je erover om een onderneming te starten? Heb je een idee voor een nieuw product, een nieuwe dienst of een innovatief project? Zie je door de vele bomen over start-ups en innovatie het bos niet meer? Van idee naar start-up helpt je stap-voor-stap van een businessidee naar een product of dienst die inspeelt op de behoeften van de klant en tegelijkertijd levensvatbaar is.

 

Je leert onderzoeken waar de klant tegenaan loopt, aansluiten bij wat hij wil, je idee te onderbouwen en te testen in de markt. Concrete (duurzame) voorbeelden, tools & templates en tips & tricks helpen bij de uitwerking van elke stap. Het stappenplan is gebaseerd op toonaangevende literatuur over onder andere Lean Startup, Design Thinking, Business Model Generatie en Customer Development.

 

Nieuw

Deze tweede, herziene druk besteedt meer aandacht aan:

 

  • de relatie tussen Design Thinking, Lean start-up en het stappenplan;
  • de ondernemersmindset;
  • de haalbaarheid van een product of dienst;
  • het doen van onderzoek onder klanten en stakeholders;
  • verschillende marketingtools zoals growth hacking, sociale media en pitchen.

 

Inclusief online leeromgeving met o.a. het online boek

Op de online leeromgeving bij dit boek vind je uitgewerkte voorbeelden van inspirerende start-ups. En natuurlijk onze toolbox met bijna 50 modellen en templates.

 

Doelgroep

Van idee naar start-up is geschreven voor innovatieve, startende (student)ondernemers. Maar iedereen die met een idee rondloopt en dat wil realiseren kan met dit praktische stappenplan aan de slag. Ook voor bestaande bedrijven die willen groeien en op zoek zijn naar nieuwe, aantrekkelijke markten is dit boek heel bruikbaar.

 

‘Met dit boek zijn de schrijfsters erin geslaagd om de wirwar aan toonaangevende start-upliteratuur plat te slaan in een praktisch stappenplan. Een feest der herkenning waarin klantbehoefte en product-marktfit centraal staan. En wat velen aan zal spreken: het stappenplan bespaart uren leeswerk, waardoor snelheid gemaakt kan worden, essentieel in het start-upwereldje richting schaal-faalmoment van je risicovolle experiment onder extreme druk.’

− Jorg Kop, MD UtrechtInc en co-founder SnappCar

 

‘Een ondernemer heeft natuurlijk helemaal geen tijd zich door stapels boeken en literatuur heen te worstelen om iets te leren over ondernemerschap. Wel is hij praktisch en wil gericht aan de slag. En daarom juist is dit boek zo goed. Het helpt ieder-een die iets met ondernemerschap te maken heeft aan handzame tips en inzichten. In dit boek vind je een realistisch stappenplan met een goed leesbaar overzicht van actuele en relevante theorieën.’

− Rolien Blanken, Docent-onderzoeker Businessmodellen bij de Haagse Hogeschool

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.