Interne communicatie

Strategieën, methoden en rollen

Huib Koeleman

Boek
Interne communicatie
cover15-02-2023

ISBN 9789024442836

Druk 8 | Boom uitgevers Amsterdam | 320 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Betrokken medewerkers presteren goed, voelen zich verbonden met hun organisatie en werken met veel plezier. Slimme interne communicatie is daarbij essentieel. Zeker nu steeds meer organisaties kiezen voor all remote of hybride werken, vraagt de inrichting van interne communicatie extra aandacht.

Interne communicatie geeft handreikingen om de interne communicatie in de organisatie te verbeteren op medewerker-, team- en organisatieniveau. In dit boek, al meer dan 20 jaar een standaardwerk, werk je stap voor stap aan het verhogen van engagement door betere communicatie. Goed luisteren is de start: welke behoeften leven er? Zijn die veranderd doordat we meer thuiswerken? Verschillende onderzoekstechnieken en disciplines passeren de revue.

 

Deze achtste herziene uitgave gaat uitgebreid in op actuele thema’s zoals:

  • diversiteit en inclusie;
  • leiderschapscommunicatie;
  • de do’s & don’ts van hybride communiceren;
  • interne communicatie bij veranderingsprocessen.

Daarbij kijken we over de grenzen van het vak: ook bevindingen uit de hrm, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod. Op de bijbehorende online leeromgeving staan praktische tips en tools, achtergrondinformatie en opdrachten.

Dit boek is zowel geschikt voor hbo- en wo-studenten die zich willen verdiepen in interne communicatie als voor communicatie- en hr-experts die de interne communicatie in hun organisatie willen verbeteren.

cover15-02-2023

ISBN 9789024442836

Druk 8 | Boom uitgevers Amsterdam | 320 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en (social) media
Communicatie > Communicatieve Vaardigheden

Betrokken medewerkers presteren goed, voelen zich verbonden met hun organisatie en werken met veel plezier. Slimme interne communicatie is daarbij essentieel. Zeker nu steeds meer organisaties kiezen voor all remote of hybride werken, vraagt de inrichting van interne communicatie extra aandacht.

Interne communicatie geeft handreikingen om de interne communicatie in de organisatie te verbeteren op medewerker-, team- en organisatieniveau. In dit boek, al meer dan 20 jaar een standaardwerk, werk je stap voor stap aan het verhogen van engagement door betere communicatie. Goed luisteren is de start: welke behoeften leven er? Zijn die veranderd doordat we meer thuiswerken? Verschillende onderzoekstechnieken en disciplines passeren de revue.

 

Deze achtste herziene uitgave gaat uitgebreid in op actuele thema’s zoals:

  • diversiteit en inclusie;
  • leiderschapscommunicatie;
  • de do’s & don’ts van hybride communiceren;
  • interne communicatie bij veranderingsprocessen.

Daarbij kijken we over de grenzen van het vak: ook bevindingen uit de hrm, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod. Op de bijbehorende online leeromgeving staan praktische tips en tools, achtergrondinformatie en opdrachten.

Dit boek is zowel geschikt voor hbo- en wo-studenten die zich willen verdiepen in interne communicatie als voor communicatie- en hr-experts die de interne communicatie in hun organisatie willen verbeteren.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.