Economie in het nieuws

Cees Banning, Paul van der Cingel

Boek
Economie in het nieuws
cover05-04-2021

ISBN 9789024436101

Druk 3 | Boom uitgevers Amsterdam | 0 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Geschiedenis > Cultuur en media
Communicatie > Communicatie en media studies

Economie gaat over mensen. Dat zou je altijd niet denken als je de publicaties van het Centraal Planbureau en De Nederlandsche Bank leest. In die rapporten gaat het over bruto binnenlands product, totale consumptie, spaarquota of arbeidsproductiviteit. Dit boek helpt journalisten om deze begrippen te vertalen voor hun lezers en kijkers.

Verschillende economische aspecten komen aan bod: economische groei, inflatie overheidsfinanciën, de Europese Unie en actuele ontwikkelingen in uiteenlopende bedrijfstakken. Steeds is het uitgangspunt het praktische nut voor de journalist of correspondent die de vertaalslag moet maken voor de mediaconsument. Theorie wordt voortdurend ondersteund door praktijkvoorbeelden.

Deze derde, geheel herziene druk biedt actuele, elementaire kennis van de economie, en is uitgebreid met duurzame economie, Nederland in de wereld en ethische dilemma’s. Elk hoofdstuk sluit af met een samenvatting en praktische aandachtspunten voor de journalist. Op de bijbehorende website bij het boek zijn casuïstiek, opdrachten en verdieping te vinden.

Economie in het nieuws is bestemd voor journalisten in opleiding, maar is zeker ook interessant voor alle professionals in de media die hun economische kennis op peil willen houden.

Doelgroep

Economie in het nieuws is niet alleen bedoeld voor studenten journalistiek, maar zeker ook voor reeds werkzame professionals in de media.

cover05-04-2021

ISBN 9789024436101

Druk 3 | Boom uitgevers Amsterdam | 0 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Geschiedenis > Cultuur en media
Communicatie > Communicatie en media studies

Economie gaat over mensen. Dat zou je altijd niet denken als je de publicaties van het Centraal Planbureau en De Nederlandsche Bank leest. In die rapporten gaat het over bruto binnenlands product, totale consumptie, spaarquota of arbeidsproductiviteit. Dit boek helpt journalisten om deze begrippen te vertalen voor hun lezers en kijkers.

Verschillende economische aspecten komen aan bod: economische groei, inflatie overheidsfinanciën, de Europese Unie en actuele ontwikkelingen in uiteenlopende bedrijfstakken. Steeds is het uitgangspunt het praktische nut voor de journalist of correspondent die de vertaalslag moet maken voor de mediaconsument. Theorie wordt voortdurend ondersteund door praktijkvoorbeelden.

Deze derde, geheel herziene druk biedt actuele, elementaire kennis van de economie, en is uitgebreid met duurzame economie, Nederland in de wereld en ethische dilemma’s. Elk hoofdstuk sluit af met een samenvatting en praktische aandachtspunten voor de journalist. Op de bijbehorende website bij het boek zijn casuïstiek, opdrachten en verdieping te vinden.

Economie in het nieuws is bestemd voor journalisten in opleiding, maar is zeker ook interessant voor alle professionals in de media die hun economische kennis op peil willen houden.

Doelgroep

Economie in het nieuws is niet alleen bedoeld voor studenten journalistiek, maar zeker ook voor reeds werkzame professionals in de media.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.