Mind the Gap

Jaap van der Grinten, Helma Weijnand-Schut

Boek
Mind the Gap
cover01-03-2021

ISBN 9789024429653

Druk 5 | Boom uitgevers Amsterdam | 0 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie

Met een gap-analyse breng je de verschillen tussen de identiteit en het imago van een organisatie of merk in kaart. Het helpt je bij het maken van de juiste keuzes ter versterking van het imago. Het stappenplan in dit boek stelt iedereen in staat om snel, eenvoudig maar ook grondig een gap-analyse uit te voeren. Iedere stap wordt in een apart hoofdstuk uitgewerkt met behulp van voorbeelden en praktische tips.

Om te oefenen met de stappen van de gap-analyse is de website www.mindthegap5edruk.nl. ingericht. Daar vind je per stap opdrachten en cases, kennisclips, en handige tips en links naar achtergrondinformatie.
Auteurs Jaap van der Grinten en Helma Weijnand-Schut werken al twintig jaar samen bij de opleiding Communicatie van Hogeschool Inholland. Doorlopend doen zij onderzoek naar het managen van identiteit en imago en de rol van design die de merk-identiteit zichtbaar en tastbaar maakt.
In deze vijfde druk van Mind the Gap bundelen zij wederom hun expertises zodat de analyse van identiteit en het imago van een organisatie of merk zowel communicatie-uitingen als design omvat. Resultaat van deze geïntegreerde aanpak is dat je alle mogelijke gaps aan de hand van dit boek haarscherp in beeld krijgt en meteen kan aanpakken ten gunste van het imago. Actuele cases illustreren de mogelijkheden om de realisatie van de gewenste identiteit en het gewenste imago te verbeteren.

Doelgroep

Mind the Gap is geschreven voor communicatiemanagers en studenten communicatie. Het is al 15 jaar zeer geliefd bij studenten en een vaste waarde binnen curricula van opleidingen Communicatie, Media, Creative Business en Commerciële Economie.

Nieuw in de 5e editie

  • Actualisatie van voorbeelden en verouderde delen.
  • Geschreven voor de communicatiemanager in het algemeen, hiervoor meer gericht op de corporate communicatiemanager. Daarmee is deze nieuwe edite voor een bredere doelgroep relevant.
  • De auteurs behandelen ook perceptie, gedragsverandering en interventies.
  • De website is uitgebreid met bevat o.a opdrachten, checklists en achtergrondinformatie.


Reactie op de eerder editie 

‘Concreet en helder beschreven, handig stappenplan om te komen tot een GAP-analyse!’  lezersrecensie op bol.com

‘Dit boek moet bij iedere communicatieprofessional in de boekenkast staan.’ lezersrecensie op Managementboek.nl

´Het boek biedt je praktische informatie en tools om zelf een Gap Analyse te maken en vervolgens oplossingen om deze gap te dichten.´ lezersrecensie op Managementboek.nl

cover01-03-2021

ISBN 9789024429653

Druk 5 | Boom uitgevers Amsterdam | 0 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Communicatie > Communicatie en media studies > Communicatie

Met een gap-analyse breng je de verschillen tussen de identiteit en het imago van een organisatie of merk in kaart. Het helpt je bij het maken van de juiste keuzes ter versterking van het imago. Het stappenplan in dit boek stelt iedereen in staat om snel, eenvoudig maar ook grondig een gap-analyse uit te voeren. Iedere stap wordt in een apart hoofdstuk uitgewerkt met behulp van voorbeelden en praktische tips.

Om te oefenen met de stappen van de gap-analyse is de website www.mindthegap5edruk.nl. ingericht. Daar vind je per stap opdrachten en cases, kennisclips, en handige tips en links naar achtergrondinformatie.
Auteurs Jaap van der Grinten en Helma Weijnand-Schut werken al twintig jaar samen bij de opleiding Communicatie van Hogeschool Inholland. Doorlopend doen zij onderzoek naar het managen van identiteit en imago en de rol van design die de merk-identiteit zichtbaar en tastbaar maakt.
In deze vijfde druk van Mind the Gap bundelen zij wederom hun expertises zodat de analyse van identiteit en het imago van een organisatie of merk zowel communicatie-uitingen als design omvat. Resultaat van deze geïntegreerde aanpak is dat je alle mogelijke gaps aan de hand van dit boek haarscherp in beeld krijgt en meteen kan aanpakken ten gunste van het imago. Actuele cases illustreren de mogelijkheden om de realisatie van de gewenste identiteit en het gewenste imago te verbeteren.

Doelgroep

Mind the Gap is geschreven voor communicatiemanagers en studenten communicatie. Het is al 15 jaar zeer geliefd bij studenten en een vaste waarde binnen curricula van opleidingen Communicatie, Media, Creative Business en Commerciële Economie.

Nieuw in de 5e editie

  • Actualisatie van voorbeelden en verouderde delen.
  • Geschreven voor de communicatiemanager in het algemeen, hiervoor meer gericht op de corporate communicatiemanager. Daarmee is deze nieuwe edite voor een bredere doelgroep relevant.
  • De auteurs behandelen ook perceptie, gedragsverandering en interventies.
  • De website is uitgebreid met bevat o.a opdrachten, checklists en achtergrondinformatie.


Reactie op de eerder editie 

‘Concreet en helder beschreven, handig stappenplan om te komen tot een GAP-analyse!’  lezersrecensie op bol.com

‘Dit boek moet bij iedere communicatieprofessional in de boekenkast staan.’ lezersrecensie op Managementboek.nl

´Het boek biedt je praktische informatie en tools om zelf een Gap Analyse te maken en vervolgens oplossingen om deze gap te dichten.´ lezersrecensie op Managementboek.nl

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.