Handboek commerciële vaardigheden (tweede druk)

De basis voor plezier en succes in het commerciële vak

Stefan Renkema

Boek
Handboek commerciële vaardigheden (tweede druk)
cover09-04-2020

ISBN 9789024429370

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 320 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Small Business en Retail Management
Economie en management > Hogere economische studies > Marketing
Economie en management > Hogere economische studies > Economie Algemeen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Economie en management > Hogere economische studies > Commerciële Economie
Communicatie > Communicatie en media studies > Marketing

In een wereld die steeds digitaler wordt, neemt het belang van menselijk contact juist toe. Zo is bijvoorbeeld bij complexe producten en diensten er vaak meer behoefte aan de expertise van de verkoper. Tenminste, als deze waarde kan toevoegen! Om waarde toe te voegen zijn commerciële vaardigheden onmisbaar; aan de telefoon, op papier, via sociale media en aan tafel bij de klant.

 

In Handboek commerciële vaardigheden worden alle vaardigheden behandeld die je als moderne verkoper nodig hebt: commercieel telefoneren, adviseren, presenteren en onderhandelen, maar ook nieuwe vaardigheden zoals social selling, storytelling, netwerken en creatieve technieken.

 

De theorie in het boek wordt ondersteund door vele voorbeelden, heldere modellen en praktische cases. Op de website vind je daarnaast toetsen en video’s. Door gebruik te maken van boek en website versnel je je leercurve als verkoper dan ook enorm!

 

Wat is nieuw in deze tweede druk?

Nieuw in deze herziene versie is o.a. de uitgebreide aandacht voor inzichten uit de psychologie en hoe je deze als verkoper in de verschillende fasen van het koopproces kunt gebruiken. Daarnaast leer je hoe je je acquisitievaardigheden kunt verbeteren met behulp van growth hacking, en wordt in het hoofdstuk over adviseren de challenger sale besproken.

 

Voor wie?

Dit vlot en toegankelijk geschreven boek is bedoeld voor hbo-studenten die een commerciële opleiding volgen. Maar ook voor de beginnende professional bevat het veel bruikbare informatie.

 

Stefan Renkema is als hoofddocent Sales verbonden aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Daarnaast is hij directeur opleiding bij de YourAbility Business School in Amersfoort. Eerder werkte hij in het (inter)nationale bedrijfsleven als senior accountmanager, salesmanager en commercieel directeur.

cover09-04-2020

ISBN 9789024429370

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 320 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Small Business en Retail Management
Economie en management > Hogere economische studies > Marketing
Economie en management > Hogere economische studies > Economie Algemeen
Economie en management > Hogere economische studies > Communicatie
Economie en management > Hogere economische studies > Commerciële Economie
Communicatie > Communicatie en media studies > Marketing

In een wereld die steeds digitaler wordt, neemt het belang van menselijk contact juist toe. Zo is bijvoorbeeld bij complexe producten en diensten er vaak meer behoefte aan de expertise van de verkoper. Tenminste, als deze waarde kan toevoegen! Om waarde toe te voegen zijn commerciële vaardigheden onmisbaar; aan de telefoon, op papier, via sociale media en aan tafel bij de klant.

 

In Handboek commerciële vaardigheden worden alle vaardigheden behandeld die je als moderne verkoper nodig hebt: commercieel telefoneren, adviseren, presenteren en onderhandelen, maar ook nieuwe vaardigheden zoals social selling, storytelling, netwerken en creatieve technieken.

 

De theorie in het boek wordt ondersteund door vele voorbeelden, heldere modellen en praktische cases. Op de website vind je daarnaast toetsen en video’s. Door gebruik te maken van boek en website versnel je je leercurve als verkoper dan ook enorm!

 

Wat is nieuw in deze tweede druk?

Nieuw in deze herziene versie is o.a. de uitgebreide aandacht voor inzichten uit de psychologie en hoe je deze als verkoper in de verschillende fasen van het koopproces kunt gebruiken. Daarnaast leer je hoe je je acquisitievaardigheden kunt verbeteren met behulp van growth hacking, en wordt in het hoofdstuk over adviseren de challenger sale besproken.

 

Voor wie?

Dit vlot en toegankelijk geschreven boek is bedoeld voor hbo-studenten die een commerciële opleiding volgen. Maar ook voor de beginnende professional bevat het veel bruikbare informatie.

 

Stefan Renkema is als hoofddocent Sales verbonden aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Daarnaast is hij directeur opleiding bij de YourAbility Business School in Amersfoort. Eerder werkte hij in het (inter)nationale bedrijfsleven als senior accountmanager, salesmanager en commercieel directeur.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.