Basisboek bedrijfskunde

S. Douma, S van den Hoogen

Boek
Basisboek bedrijfskunde
cover30-03-2018

ISBN 9789024407460

Druk 4 | Boom uitgevers Amsterdam | 240 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Bedrijfseconomie/-administratie

Basisboek bedrijfskunde is een zeer toegankelijke inleiding voor iedere student die later in een organisatie gaat werken. Doel van de methode is de lezer een overzicht te geven van de belangrijkste basisbegrippen en inzichten van de bedrijfskunde.

 

Over de inhoud

In elk hoofdstuk komen de volgende vier elementen terug:

  • Ieder hoofdstuk begint met een casus.
  • Kernwoorden en begrippen staan in de marge.
  • De tekst wordt op veel plaatsen ondersteund met praktijkvoorbeelden.
  • Ieder hoofdstuk sluit af met een samenvatting en met vragen over de stof.

 

Wat is er nieuw in de vierde druk?

  • Meer aandacht voor de kenmerken van het vak bedrijfskunde als zelfstandige discipline.
  • Focus op de theorieën die momenteel actueel en relevant zijn voor hbo-studenten.
  • Een nieuw hoofdstuk gewijd aan Human Resource Management.
  • Meer aandacht aan organisaties die in de non-profitsector opereren.

 

Bijbehorende website

  • Cases
  • Oefeningen
  • Video's
  • Docentenhandleiding
  • Geannoteerde PowerPoints voor docenten
  • Extra cases met vragen en uitwerkingen voor docenten

 

Doelgroep

Studenten in het HBO die basiskennis willen opdoen van het vakgebied bedrijfskunde.

cover30-03-2018

ISBN 9789024407460

Druk 4 | Boom uitgevers Amsterdam | 240 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Hogere economische studies > Bedrijfseconomie/-administratie

Basisboek bedrijfskunde is een zeer toegankelijke inleiding voor iedere student die later in een organisatie gaat werken. Doel van de methode is de lezer een overzicht te geven van de belangrijkste basisbegrippen en inzichten van de bedrijfskunde.

 

Over de inhoud

In elk hoofdstuk komen de volgende vier elementen terug:

  • Ieder hoofdstuk begint met een casus.
  • Kernwoorden en begrippen staan in de marge.
  • De tekst wordt op veel plaatsen ondersteund met praktijkvoorbeelden.
  • Ieder hoofdstuk sluit af met een samenvatting en met vragen over de stof.

 

Wat is er nieuw in de vierde druk?

  • Meer aandacht voor de kenmerken van het vak bedrijfskunde als zelfstandige discipline.
  • Focus op de theorieën die momenteel actueel en relevant zijn voor hbo-studenten.
  • Een nieuw hoofdstuk gewijd aan Human Resource Management.
  • Meer aandacht aan organisaties die in de non-profitsector opereren.

 

Bijbehorende website

  • Cases
  • Oefeningen
  • Video's
  • Docentenhandleiding
  • Geannoteerde PowerPoints voor docenten
  • Extra cases met vragen en uitwerkingen voor docenten

 

Doelgroep

Studenten in het HBO die basiskennis willen opdoen van het vakgebied bedrijfskunde.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.