Psychologie van gedrag in organisaties (tweede druk)

Max Wildschut

Boek
Psychologie van gedrag in organisaties (tweede druk)
cover06-03-2020

ISBN 9789024402410

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 432 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Management > Verandermanagement

Hoe kun je een team motiveren of stimuleren om meer initiatief te nemen? Hoe kan de samenwerking in een team worden verbeterd en hoe ontwikkel je leiderschap of innovatie?

 

Bij al deze vragen staat de menselijke factor centraal. Psychologie van gedrag in organisaties geeft de nieuwste inzichten in de onderliggende psychologische mechanismen van menselijk gedrag in organisaties. Ook laat het zien hoe dat gedrag te beïnvloeden is. Deze uitgave is gebaseerd op de principes van Evidenced Based Management (EBM), waarbij wetenschappelijke kennis en methoden worden gebruikt om vraagstukken te analyseren. Vanuit die kennis én bewezen werkzaamheid worden de interventies vervolgens gekozen.

 

Psychologie van gedrag in organisaties bestaat uit vier delen:

  • In het eerste deel wordt de fundamenten van gedrag behandeld.
  • In Deel II en III wordt ingegaan op respectievelijk het functioneren van het individu en van groepen in organisaties.
  • In Deel IV wordt de organisatie als geheel behandeld. Alle hoofdstukken eindigen met een samenvatting en vragen.

 

Op de website bij het boek, www.psychologievangedraginorganisaties.nl, staan video’s, begrippentrainers, toetsvragen en powerpoint-presentaties.

 

Wat is nieuw in deze tweede druk?

In deze herziene druk staan veel nieuwe praktijkvoorbeelden en wordt dieper ingegaan op talent, diversiteit en nieuwe vormen van samenwerking. Nieuwe onderwerpen in het boek zijn: een leven lang leren, loopbaanpsychologie en duurzame inzetbaarheid.

 

Voor wie?

Het boek is geschikt voor alle studierichtingen met aandacht voor organisatiepsychologie of gedrag in organisaties.

 

Max Wildschut is kerndocent aan de opleiding Psychologie in Organisaties bij AOG School of Management (Universiteit Groningen). Daarnaast adviseert hij organisaties bij vraagstukken over prestatie, motivatie, samenwerking en leiderschap.

cover06-03-2020

ISBN 9789024402410

Druk 2 | Boom uitgevers Amsterdam | 432 pagina's

Taal: NLDownload citeerwijze
Onderwerpen
Economie en management > Management > Verandermanagement

Hoe kun je een team motiveren of stimuleren om meer initiatief te nemen? Hoe kan de samenwerking in een team worden verbeterd en hoe ontwikkel je leiderschap of innovatie?

 

Bij al deze vragen staat de menselijke factor centraal. Psychologie van gedrag in organisaties geeft de nieuwste inzichten in de onderliggende psychologische mechanismen van menselijk gedrag in organisaties. Ook laat het zien hoe dat gedrag te beïnvloeden is. Deze uitgave is gebaseerd op de principes van Evidenced Based Management (EBM), waarbij wetenschappelijke kennis en methoden worden gebruikt om vraagstukken te analyseren. Vanuit die kennis én bewezen werkzaamheid worden de interventies vervolgens gekozen.

 

Psychologie van gedrag in organisaties bestaat uit vier delen:

  • In het eerste deel wordt de fundamenten van gedrag behandeld.
  • In Deel II en III wordt ingegaan op respectievelijk het functioneren van het individu en van groepen in organisaties.
  • In Deel IV wordt de organisatie als geheel behandeld. Alle hoofdstukken eindigen met een samenvatting en vragen.

 

Op de website bij het boek, www.psychologievangedraginorganisaties.nl, staan video’s, begrippentrainers, toetsvragen en powerpoint-presentaties.

 

Wat is nieuw in deze tweede druk?

In deze herziene druk staan veel nieuwe praktijkvoorbeelden en wordt dieper ingegaan op talent, diversiteit en nieuwe vormen van samenwerking. Nieuwe onderwerpen in het boek zijn: een leven lang leren, loopbaanpsychologie en duurzame inzetbaarheid.

 

Voor wie?

Het boek is geschikt voor alle studierichtingen met aandacht voor organisatiepsychologie of gedrag in organisaties.

 

Max Wildschut is kerndocent aan de opleiding Psychologie in Organisaties bij AOG School of Management (Universiteit Groningen). Daarnaast adviseert hij organisaties bij vraagstukken over prestatie, motivatie, samenwerking en leiderschap.

U heeft geen toegang tot deze publicatie
Beste bezoeker, om de inhoud te raadplegen heeft u een abonnement nodig op deze publicatie of de collectie waar deze publicatie deel van uitmaakt. Neem contact op met klantenservice@boomportaal.nl voor meer informatie over de mogelijkheden en prijzen.
Kopen in de webshop
Deze publicatie is ook te vinden in onze webshop. Sommige publicaties hebben ook de mogelijkheid om direct toegang te kopen tot het online boek.Naar de webshop
Inloggen met uw account
Heeft u al een account, of heeft u een activatiecode voor deze publicatie? Log dan eerst in of maak een account aan.