Interne communicatie is een van de succesfactoren om een organisatie in deze tijd goed te laten functioneren. Zowel de organisatie als de medewerkers hebben baat bij goede interne communicatie. Het draagt bij aan een prettige werkcultuur, waar medewerkers zich betrokken voelen, resultaten halen en kennis delen. Interne communicatie is de verbinder in een organisatie.
In dit vervolg op het boek Interne communicatie als managementinstrument geeft de auteur handreikingen om de interne communicatie in de organisatie te verbeteren; op medewerker-, team- en organisatieniveau.
Er wordt uitgelegd hoe je de communicatiebehoeften van medewerkers kunt analyseren (employee journey) en hoe de organisatie een visie op interne communicatie kan ontwikkelen die daarbij past. Vervolgens worden communicatievormen besproken die het beste bij deze visie passen; persoonlijk en digitaal. Maatwerk is daarbij belangrijk. De rollen van managers, teamleiders en de medewerkers worden duidelijk beschreven. Middelen als intranet, bijeenkomsten en gesprekken kunnen daarbij helpen. Het boek rond af met actuele thema's, zoals interne communicatie in internationaal werkende organisaties, verandermanagement en de inclusieve organisatie.
Daarbij kijkt de auteur over de grenzen van het vak: ook bevindingen uit de HR-, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod.
Op de bijbehorende website www.internecommunicatie-koeleman.nl staan praktische tips en tools, achtergrondinformatie en opdrachten met feedback.
“Het nieuwe boek van Huib is onderhoudend, en helemaal bij de tijd en daarmee uiterst relevant voor communicatieprofessionals van vandaag en morgen.” – Noelle Aarts
“Koeleman heeft een uiterste breed werk afgeleverd waarin hij de stand van het vak schetst. Soms is dat strategisch of academisch van aard – het participerend netwerkmodel komt langs – andere keren weer uiterst praktisch: hoe neem je afscheid van een collega die weggaat.”
– Jasper Mulder, Adformatie
“Interne communicatie is een stevige handleiding om te komen tot een serieuze aanpak van interne communicatie.”
– Nico Jong, Managementboek.nl
Interne communicatie is een van de succesfactoren om een organisatie in deze tijd goed te laten functioneren. Zowel de organisatie als de medewerkers hebben baat bij goede interne communicatie. Het draagt bij aan een prettige werkcultuur, waar medewerkers zich betrokken voelen, resultaten halen en kennis delen. Interne communicatie is de verbinder in een organisatie.
In dit vervolg op het boek Interne communicatie als managementinstrument geeft de auteur handreikingen om de interne communicatie in de organisatie te verbeteren; op medewerker-, team- en organisatieniveau.
Er wordt uitgelegd hoe je de communicatiebehoeften van medewerkers kunt analyseren (employee journey) en hoe de organisatie een visie op interne communicatie kan ontwikkelen die daarbij past. Vervolgens worden communicatievormen besproken die het beste bij deze visie passen; persoonlijk en digitaal. Maatwerk is daarbij belangrijk. De rollen van managers, teamleiders en de medewerkers worden duidelijk beschreven. Middelen als intranet, bijeenkomsten en gesprekken kunnen daarbij helpen. Het boek rond af met actuele thema's, zoals interne communicatie in internationaal werkende organisaties, verandermanagement en de inclusieve organisatie.
Daarbij kijkt de auteur over de grenzen van het vak: ook bevindingen uit de HR-, organisatiekunde en neuropsychologie komen aan bod.
Op de bijbehorende website www.internecommunicatie-koeleman.nl staan praktische tips en tools, achtergrondinformatie en opdrachten met feedback.
“Het nieuwe boek van Huib is onderhoudend, en helemaal bij de tijd en daarmee uiterst relevant voor communicatieprofessionals van vandaag en morgen.” – Noelle Aarts
“Koeleman heeft een uiterste breed werk afgeleverd waarin hij de stand van het vak schetst. Soms is dat strategisch of academisch van aard – het participerend netwerkmodel komt langs – andere keren weer uiterst praktisch: hoe neem je afscheid van een collega die weggaat.”
– Jasper Mulder, Adformatie
“Interne communicatie is een stevige handleiding om te komen tot een serieuze aanpak van interne communicatie.”
– Nico Jong, Managementboek.nl